Isnin, 2 Januari 2017

FRESBE

Fresbe
Pada tahun 1871, berikutan Perang Saudara, William Russell Frisbie berpindah dari Bransford, Connecticut, di mana bapanya, Russell, telah beroperasi kilang menggiling yang berjaya, untuk Bridgeport, Connecticut. Digajikan untuk menguruskan kedai roti baru, cawangan Olds Baking Company of New Haven, beliau tidak lama lagi membelinya secara terang-terangan dan menamakannya yang Frisbie Pie Syarikat (363 Kossuth Street). W.R. meninggal dunia pada tahun 1903 dan anaknya, Joseph P., dikendalikan ketuhar sehingga kematiannya pada tahun 1940. Di bawah kepimpinan beliau, syarikat kecil berkembang 6-250 laluan, dan kedai-kedai dibuka di Hartford, Connecticut; Poughkeepsie, New York; dan Providence, Rhode Island. balunya, Marian Rose Frisbie, dan pengurus kilang lama, Joseph J. Vaughn, bakar pada sehingga Ogos 1958 dan mencapai kemuncaknya pengeluaran 80,000 pai sehari pada tahun 1956.

Dalam operasi baking sebaliknya mudah ini kita mencari asal-usul Frisbee yang terawal! Kini syarikat itu menawarkan pelbagai gula-gula kedai roti, termasuk pai dan cookies, dan di dalamnya tinggal akar kontroversi. Sebab ada dua buah sekolah berkerak mengenai asal-usul Frisbee ini: the-Tin Pie School dan Tin School Cookie-, setiap kem memegang dgn tulus ikhlas kepada hujah sendiri.

The Pie-Tin School. Rakyat pai-tin menuntut pelajar Yale membeli pai Frisbie yang (sudah pasti merawat dalam diri mereka sendiri) dan dilambung prototaip seluruh kampus Eli. Ini mencampakkan awal akan menyeru "Frisbie" untuk memberi isyarat penangkap. Dan juga mereka mungkin, untuk Frisbee tin adalah sesuatu yang lain lagi untuk menangkap.

The Cookie-Tin School. Kini rakyat tin biskut bersetuju mengenai butiran ini kecuali satu, mereka menegaskan bahawa benar, prototaip asal adalah penutup cookie-tin yang diadakan dalam kebaikan cookies gula Frisbie ini

Ultimate Frisbee Skills & Strategi
Lontaran Kilas :



 lontaran kilas adalah lontaran bahawa kebanyakan orang tahu.
• Grip cakera dengan pertama tertutup, jari anda dibalut di sekeliling rim dan
ibu jari di atas (tetapi tidak lurus keluar).
• Kaki anda perlu kira-kira lebar bahu selain sejajar dengan sasaran anda.
• Putar bahagian atas badan anda seperti berada di anda menyasarkan dengan memakai berat badan anda.
kaki belakang.
• Kemudian, beralih berat badan anda ke hadapan dengan langkah, pusing bahagian atas badan ke arahsasaran anda, manakala berayun lengan anda dan cakera ke hadapan dengan tahap gerakan yang lancar .
• Sentap pergelangan tangan anda melepaskan cakera pada sasaran anda untuk meletakkan lebih spin di atasnya. Ini gerakan adalah sama seperti menyentap tuala.

 Forehand :



 pukulan depan adalah satu keperluan dalam Ultimate Frisbee.
• Grip cakera di tangan anda antara ibu jari dan jari telunjuk anda. Ibu jari perlu berada di atas cakera pertengahan dan indeks jari anda perlu berada dirim bahagian dalam cakera. Untuk kestabilan lebih memanjangkan jari telunjuk ke arahpertengahan cakera.
• Kaki anda harus lebar bahu selain dan anda hendaklah menghadap penerima anda.
• Mula dengan berat badan anda beralih ke kaki pivot anda.
• Gerak lengan anda dan cakera sedikit ke belakang.
• Lancar beralih berat badan anda ke kaki bukan pivot-anda dan menjadikan badan anda, bahu, dan lengan ke hadapan kerana anda snap pergelangan tangan anda, melepaskan cakera pada sasaran anda.
• Pastikan selari lengan anda ke tanah dan tapak tangan yang dihadapi sehingga ketika mengamalkan lontaran ini.

Penangkapan:



 Bersama-sama dengan membaling, menangkap adalah salah satu daripada dua kemahiran yang paling penting dalam Ultimate Frisbee. Pastikan untuk sentiasa menjaga mata anda pada cakera sehingga anda mempunyai tangkapan yang baik.
• Pada tangan rim tangkapan: satu tangan hanya perlu digunakan apabila anda tidak boleh mendapatkan kedua-dua tangan pada cakera. Contohnya termasuk melemparkan sangat tinggi, melemparkan sangat rendah, dan melemparkan belakang anda.
• Dua tangan rim tangkapan: Untuk melemparkan bawah pinggang dan ke atas dagu. Dengan melemparkan di atas dagu, pujian harus menunjuk ke bawah. Untuk melemparkan bawah pinggang, ibu jari Perlu ditegaskan up.
• Pancake: pancake ini adalah yang paling "pasti" menangkap dan harus digunakan bila-bila masa mungkin. Ia adalah lebih baik digunakan untuk melemparkan pinggang dan dagu peringkat. Cuba untuk mendapatkan tubuh anda dalam hadapan cakera. Jika anda boleh melompat atau slaid ke Pancake cakera, ia adalah lebih baik untuk menangkap ia dengan rim.
Cutting: Cutting adalah penting Ultimate Frisbee kemahiran. Jika anda boleh membuat pemisahan antara anda dan pemain pertahanan anda, anda lebih cenderung untuk mendapatkan cakera. cutting ialah apa yang akan memberikan anda perpisahan itu. Elemen paling penting dalam cut adalah perubahan mendadak dalam arah. Terdapat pelbagai cara untuk menubuhkan pertahanan anda pada luka. Dua yang paling cara biasa adalah:
 1. Drive di pertahanan anda untuk mendapatkan mereka hilang keseimbangan dan kemudian dipotong kepada anda inginkan lokasi.
 2. Drive dari pemain pertahanan anda. Sebaik sahaja mereka komited untuk mengikuti anda, potong di bawah atau di belakang mereka.
Tips untuk memotong:
• "Jual" cut anda - membuat pemotongan anda kelihatan seperti pilihan yang sebenar.
• Jangan "pusingan" luka anda - pastikan luka anda adalah tajam.
• Kurangkan berjalan kaki di luar anda - jika anda adalah cut ke kanan, potong kaki kiri anda. Iniakan membuat pemotongan anda lebih cepat.
Penandaan dan Gerai Counting: tanggungjawab penanda adalah untuk mengelakkan pelontar yang daripada membuang dalam satu arah dan mengira kandang. Memulakan gerai dengan berkata, "Punah 1." Teruskan ke sepuluh pada satu jangka masa yang kedua. Jika anda mula dengan perkataan "sepuluh" sebelum pelontar yang mengeluarkan cakera, ia adalah sebuah gerai, yang menyebabkan perolehan.

Bagi memaksimumkan kawasan yang anda meliputi:
• Ikuti seimbang.
• Jangan menyergap.
• Jangan menyeberang kaki anda ke atas.
• Pastikan kaki lebar bahu anda selain, bengkok lutut dan punggung anda rendah ke tanah.
• Sebagai pelontar yang palsu dan pivots, shuffle lebih untuk menghalang lontaran.
• Belajar apa melemparkan dan apa pelepasan menunjukkan pelontar yang suka menggunakan dan tanda sewajarnya.

Stack: Terdapat beberapa set menyinggung perasaan dalam Ultimate Frisbee. set Serangan adalah direka untuk mewujudkan ruang supaya pemain boleh dipotong ke dalam kawasan terbuka. Yang paling asas dan set serangan popular ialah Stack. Dalam timbunan, semua pemain serangan berbaris dalam yang tengah-tengah padang. Pemain paling dekat harus bermula kira-kira 8-10 kilometer sehingga bidang mencampakkan. Setiap pemain dalam timbunan patut dipisahkan oleh 3-5 kilometer, memberi semua orang ruang yang cukup untuk memotong tanpa menyebabkan picks. Ini perlu mewujudkan ruang pada kedua-dua belah timbunan untuk memotong. timbunan adalah dalam "zon mati" manakala ruang di sisi dipanggil "zon memotong." Selepas anda membuat potongan, pastikan untuk membersihkan keras semula ke dalam timbunan untuk memberi ruang pemotong sebelah dipotong.

 "Keratan Zone"



ULTIMATE DALAM 10 peraturan sederhana
1. Bidang: A bentuk segi empat tepat dengan zon akhir di setiap hujung. Padang adalah
64 meter panjang dengan 37 meter lebar , dengan zon akhir 18meter dalam.
2. Memulakan Main - Setiap mata bermula dengan kedua-dua pasukan beratur di hadapan merekamasing-garis zon akhir. pertahanan melemparkan cakera untuk kesalahan itu. peraturan A permainan mempunyai tujuh pemain setiap pasukan.
3. Pemarkahan - Setiap kali kesalahan itu melengkapkan lulus zon akhir pembelaan, yang skor kesalahan mata. Permainan akan dimulakan selepas setiap skor.
4. Pergerakan Cakera - Disk boleh maju ke segala arah dengan melengkapkan hantaran kepada pemain sepasukan. Pemain tidak diperbolehkan berlari dengan cakera. Orang yang dengan cakera (pelontar) mempunyai sepuluh saat untuk membuang cakera. Pemain pertahanan menjaga yang pelontar (tanda) yang diambil kira daripada kiraan kandang.
5. Perubahan pemilikan - Apabila lulus tidak selesai (daripada batas, drop, blok, pemintasan), pertahanan dengan segera mengambil milik cakera dan menjadi pihak lawan.
6. Bukan hubungi - Tiada sentuhan fizikal dibenarkan antara pemain. Pilihan dan skrin juga dilarang. busuk berlaku apabila hubungan dibuat.
7. Faul - Apabila seorang pemain memulakan hubungan pada pemain lain kekasaran berlaku. apabila seorang menggugat busuk pemilikan, main semula seolah-olah milik dikekalkan. Jika Pemain melakukan tidak dipersetujui oleh busuk dengan seruan busuk, bermain itu dilakukan semula.
8. Self-Pengadilan - pemain bertanggungjawab untuk busuk dan talian Panggilan mereka sendiri. Pemain menyelesaikan pertikaian mereka sendiri.
9. Roh permainan - Ultimate Frisbee menekankan kesukanan dan adil. Permainan yang kompetitif adalah digalakkan, tetapi tidak pernah dengan mengorbankan menghormati antara pemain, pematuhan kepada peraturan, dan kegembiraan asas permainan.
10. cakera A adalah seperti sepasang gunting. Anda tidak sepatutnya berjalan dengan sama ada! Apa yang akan Berlaku Semasa Permainan yang Captains dari setiap pasukan flip cakera serentak (pada masa yang sama). Seorang kapten atau ketiga Pemain panggilan "Sama" atau "berbeza" sebelum cakera mencecah tanah. Jika panggilan pemain betul, maka / pasukan beliau mempunyai pilihan untuk membuang atau menerima yang pertama "menarik", untuk memilih yang zon akhir mereka ingin mempertahankan untuk mata pertama.

Apabila menarik pasukan (pasukan yang membuang pertama) bersedia untuk memulakan permainan, penarik (yang satu membaling cakera) memegang cakera di atas kepala / beliau. Apabila ahli menerima pasukan memegang tangan mereka di atas kepala mereka untuk memberi isyarat kesediaan, tarik boleh menjadi dibuang.
Pada tarik, pasukan yang menerima tidak perlu untuk menangkap cakera untuk mengambil milik. Ia boleh hanya dibenarkan untuk mendarat. Walau bagaimanapun, orang yang kena cakera pertama (sama ada dengan menangkap ia atau mengutipnya kembali dari tanah) mestilah "pengendali" pertama. Biasanya pasukan yang menerima akan menetapkan pemain untuk menjadi pengendali sebelum tarik, untuk mengurangkan kekeliruan. Jika cakera mencecah tanah dan mula bergolek, mana-mana pemain dalam pasukan yang menerima boleh menghentikan merekakemajuan tanpa perlu menjadi pengendali itu.

Gerai Count
Setiap pemain mempunyai 10 saat untuk membuang cakera. Jika cek anda (iaitu, pemain bertahan anda apabila anda mempunyai cakera) tidak mengira, sila mengingatkan mereka untuk mengira dengan kuat kepada 10; sering lebih baru pemain lupa. Jika seseorang itu mengira terlalu cepat, anda boleh menghubungi kiraan cepat; pada ketika ini mereka mesti kembali 2 dalam kiraan kandang. Jika mereka terus mengira terlalu cepat dan anda memanggilnya sekali lagi dalam kiraan gerai yang sama, bermain berhenti dan kiraan kembali kepada 0.

Pilihan
Jika mana-mana pemain di atas padang menghalang kemajuan pemain pertahanan cuba untuk memeriksa mereka rakan sejawatannya dari serangan, pemain pertahanan perlu memanggil memilih dengan kuat supaya tidak bermain terus. Jika bermain terus dan cakera diserahkan, perolehan itu diletakkan. Pertahanan Pemain mesti berada dalam 10 kaki (3 meter) cek mereka untuk memanggil pick a.

faul
Faul adalah hasil daripada sentuhan fizikal antara pemain lawan. A busuk menangkap mungkin dipanggil apabila terdapat hubungan antara pemain lawan dalam proses cuba yang menangkap, pemintasan, atau mengetuk ke bawah. Jumlah tertentu berlaku sentuhan tidak sengaja semasa atau selepas percubaan menangkap sering tidak dapat dielakkan dan tidak busuk. Jika seorang pemain kenalan lawan sebelum cakera tiba dan dengan itu mengganggu yang lawan cuba untuk membuat mainan kata pada cakera, pemain yang telah melakukan kesalahan. Jika percubaan pemain untuk membuat mainan kata pada cakera menyebabkan kesan yang besar dengan kedudukan yang sah lawan bergerak, sebelum atau selepas cakera tiba, ia dianggap "berbahaya ketakutan "dan busuk.
Jika kekasaran menangkap berlaku dan tanpa bertanding, pemain mengasari keuntungan milik di titik pelanggaran. Jika panggilan dipertikaikan, cakera kembali kepada pelontar itu. Jika busuk tanpa bertanding berlaku di zon akhir, pemain mengasari keuntungan milik pada yang paling dekat titik pada garis gawang untuk pelanggaran.

Melontar faul adalah apabila gerakan yang berlalu pelontar itu terhalang oleh penanda bergerak sebelum melepaskan cakera. Jika penanda yang tidak bergerak, pelontar mungkin tidak melangkah ke dalam mereka untuk melengkapkan lulus.
jalur
Seorang pemain pertahanan mungkin tidak mengetuk cakera dari tangan seorang pemain menyakitkan hati.

Perjalanan
Pemain serangan mungkin tidak mengheret kaki pivot mereka atau berjalan dengan cakera. Seorang pemain yang berlari dan menangkap mesti cuba untuk berhenti secepat mungkin (3 langkah maksimum) sebelum melontar kepada pemain sepasukan.

Ini adalah peraturan yang paling biasa. Jika seseorang sentiasa melanggar peraturan, ia mungkin tidak kerana mereka adalah un bersemangat; ia mungkin kerana mereka tidak tahu peraturan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan